Van Gastvrijheid naar Gastwijsheid

Op 22 maart geplaatst op website van mijn horecabedrijf www.depleats.nl 

Van gastvrijheid naar gastwijsheid

We leven in een bijzondere tijd. In een week tijd zijn we van een plek om te ontmoeten, een plek geworden waar ontmoeten en intensief contact niet meer mogelijk was.

Grote in- en aanloop
Waar we eerst ruimte maakten tussen de tafels om u toch gastvrij te kunnen ontvangen, moesten we u maandag vragen niet meer te komen.
Ontmoeten en tijd aan elkaar besteden werd snel afhalen om zoveel mogelijk contact te vermijden.
U haalde de afgelopen week in grote getale bij ons af, De Pleats bleef daarmee een centrum van in- en aanloop.
Gisteravond waren de koelingen leeg en waren wij uitverkocht.
We vonden het heerlijk om voor u te koken en u toch kort te zien.  

Kunnen wij dit blijven doen?
Toch moeten we nu de balans opmaken. Kunnen we dit blijven doen?
Gastvrijheid is onze tweede naam, of misschien wel onze eerste, dus makkelijk is de beslissing niet.
Van gastvrijheid maken we nu de omslag naar gastwijsheid.
Het is niet meer verantwoord om op deze wijze open te blijven. Niet voor u, niet voor onze medewerkers en niet voor ons als gezin.
De Pleats gaat daarom voorlopig helemaal dicht.

Andere wijze van gastvrijheid
We geven onszelf eerst de tijd uit te rusten van deze hectische periode.
Daarna bedenken we een plan, hoe we gastvrij kunnen zijn voor Burgum, voor Friesland, op een andere manier dan we nu gewend zijn. Geholpen door de online media houden we contact met u.

U hoort van ons, want onze gastvrijheid geven we niet op!

Eelke en Geesje Duursma
info@depleats.nl